חשיבות ניקוי האבנית של השיניים

שיניים בריאות הן חיוניות לבריאות הכללית שלנו. הן מאפשרות לנו לאכול, לדבר ולחייך בביטחון. עם זאת, לאורך זמן, עלולה להצטבר שכבה קשה וקלה על השיניים הנקראת אבנית. אבנית זו יכולה לגרום למגוון בעיות בריאותיות, ולכן חשוב להסיר אותה באופן קבוע.

מהי אבנית?

אבנית היא שכבה קשה של מינרלים ורובד חיידקי שמצטברת על השיניים. היא נוצרת כתוצאה משאריות מזון, חיידקים ורוק שלא הוסרו כראוי. אבנית אינה נראית לעין, אך ניתן להרגיש אותה בעזרת הלשון.

מהן הסכנות של אבנית?

הצטברות אבנית על השיניים עלולה לגרום למגוון בעיות, ביניהן:

• דלקת חניכיים: דלקת חניכיים היא מחלת חניכיים נפוצה הגורמת לדימום, נפיחות ואדמומיות של החניכיים. דלקת חניכיים חמורה עלולה להוביל לנסיגת חניכיים ולפגיעה בעצם הלסת, ואף לאובדן שיניים.
  • עששת: אבנית מספקת מחסה לחיידקים הגורמים לעששת. עששת היא מחלת שיניים הגורמת לחורים בשיניים.
  • ריח רע מהפה: חיידקים הגדלים בתוך האבנית גורמים לריח רע מהפה.
  • מחלות לב וכלי דם: מחקרים מצאו קשר בין מחלות חניכיים לבין מחלות לב וכלי דם. חיידקים הגדלים בתוך האבנית עלולים להיכנס לדם ולגרום לדלקות.

כיצד ניתן למנוע הצטברות אבנית?

הדרך הטובה ביותר למנוע הצטברות אבנית היא לשמור על היגיינת פה טובה. יש לצחצח שיניים פעמיים ביום, במשך שתי דקות לפחות, תוך שימוש במברשת שיניים בעלת ראש קטן וזיפים רכים. חשוב גם להשתמש בחוט דנטלי לפחות פעם ביום, כדי לנקות את המרווחים בין השיניים.

כיצד ניתן להסיר אבנית?

טיפול הסרת אבנית יכול להתבצע רק על ידי רופא שיניים או שיננית. הטיפול מתבצע באמצעות מכשירים מיוחדים המרעידים את האבנית מהשיניים.

המלצות

מומלץ לבקר אצל רופא שיניים או שיננית אחת לשנה, או יותר, כדי לבצע ניקוי אבנית. טיפול זה חשוב מאוד לשמירה על בריאות הפה והשיניים, ועל הבריאות הכללית.

טיפים נוספים

• ניתן להשתמש במשחות שיניים המכילות פלואוריד, המסייעות במניעת הצטברות אבנית.
  • ניתן להשתמש במכשירים ייעודיים להסרת אבנית, כמו קיסמים בין-שיניים או מברשות שיניים חשמליות בעלות ראש מיוחד.
  • חשוב להקפיד על תזונה בריאה, ולהימנע מצריכת מזון וסוכרים המעודדים את התפתחות חיידקים.

לסיכום:

ניקוי אבנית הוא טיפול חשוב לשמירה על בריאות הפה והשיניים. חשוב להקפיד על היגיינת פה טובה ולעבור בדיקה אצל רופא שיניים או שיננית אחת לשנה.

אנו מזמינים אתכם להגיע למרפאת שיניים ד"ר ותד מחמד ואלכסנדרה בפרדס חנה, ולקבל ייעוץ מקצועי בנוגע לבריאות הפה והשיניים שלכם.