טיפול במחלות חניכיים באמצעות לייזר

מהם הסימפטומים של דלקת חניכיים?

דלקת חניכיים היא מחלה דלקתית של רקמת החניכיים, הרקמה התומכת בשיניים. היא גורמת לנפיחות, אדמומיות, רגישות ונסיגת חניכיים. אם לא מטפלים בדלקת חניכיים, היא עלולה להוביל לבעיות חמורות יותר, כגון אובדן שיניים.

סימפטומים של דלקת חניכיים:

• נפיחות או אדמומיות בחניכיים
  • רגישות בחניכיים, במיוחד בעת צחצוח שיניים או שימוש בחוט דנטלי
  • ריח רע מהפה
  • נסיגת חניכיים, כלומר הידוק החניכיים סביב השן
  • שיניים רופפות

גורמים לדלקת חניכיים:

הגורם העיקרי לדלקת חניכיים הוא פלאק, שכבה דקה של חיידקים שנוצרת על השיניים. אם הפלאק לא מוסר באופן קבוע, הוא עלול להתקשות ולהפוך לאבנית. אבנית היא גורם נוסף לדלקת חניכיים.

גורמים אחרים שיכולים להעלות את הסיכון לדלקת חניכיים כוללים:

• מחלות כרוניות, כגון סוכרת או מחלות לב
  • עישון
  • הריון
  • טיפול הורמונלי
  • תרופות

טיפול בדלקת חניכיים:

הטיפול בדלקת חניכיים תלוי בחומרת המחלה. במקרים קלים, ניתן לטפל בדלקת חניכיים על ידי הסרת אבנית אצל השיננית ועל ידי הדרכה מקצועית – באמצעות צחצוח שיניים קפדני, שימוש בחוט דנטלי באופן קבוע ובביקורים תכופים אצל רופא השיניים.

במקרים מתקדמים יותר של דלקת חניכיים, ייתכן שיהיה צורך בטיפולים מורכבים יותר ואפילו הליכים דנטליים נוספים, כגון טיפול שורש או השתלות שיניים.

טיפול בדלקת חניכיים באמצעות לייזר:

מרפאת שיניים ד"ר ותד אלכסנדרה ומחמד בפרדס חנה מציעה טיפול בדלקת חניכיים באמצעות לייזר. טיפול זה הוא יעיל ופחות פולשני מטיפולים אחרים.

קרן הלייזר חודרת עמוק אל תוך הכיס שנוצר בעקבות מחלת החניכיים ובכך יכולה להפחית את כמות החיידקים. כמו כן, היא משמשת להסרת פלאק ואבנית, לשיפור זרימת הדם לחניכיים ולחיזוק הרקמות. הטיפול מתבצע בהרדמה מקומית, והוא אינו כרוך בכאב או בתופעות לוואי משמעותיות.

יתרונות טיפול בדלקת חניכיים באמצעות לייזר:

• יעילות גבוהה
  • פחות פולשני
  • פחות כאב
  • זמן החלמה קצר

אם אתם סובלים מדלקת חניכיים, צרו קשר עם מרפאת שיניים ד"ר ותד אלכסנדרה ומחמד בפרדס חנה עוד היום כדי לקבוע תור לבדיקה וטיפול.