בדיקת שיניים

מתי כדאי לגשת לרופא השיניים

מה הם הסימנים שאומרים שכדאי לגשת לרופא השיניים, וכמה שיותר מהר

אם אתם מרגישים אחד או כמה מהסימנים הבאים:

– כאבים חזקים בשיניים

– תחושה כמו של "פעימות" או  "דפיקות" בחניכיים

– נפיחות בלחי

– פתיחת פה מוגבלת

– כאבים בזמן אכילה

ללא ספק הדברים האלו מכריחים אותנו לבקר במרפאת שיניים ולעשות בדיקת שיניים והערכה האם כדאי לשמור את השיניים הבעייתיות או לעקור אותן.

האם ניתן להימנע מטיפולי שיניים?

צחצוח יום יומי ונכון, מי פה, חוט דנטלי ותזונה נכונה מגינים על השיניים שלנו. יחד עם זאת, לא תמיד ניתן להמנע מעששת, ויש לבצע בדיקות שגרתיות אצל רופא השיניים.

ואם רופא השיניים גילה לי עששת? מה ניתן לעשות?

אם העששת התחלתית, ניתן לטפל בצורה יחסית פשוטה. במידה והעששת במצב מתפתח, יש סיכון לדלקת בעצב השן, ואז יהיה צורך בטיפול שורש.

אם השן נמקית, כבר יהיה צורך במספר טיפולים. במידה והעששת הוזנחה לחלוטין ולא טופלה כלל – סיכוי ההצלחה להציל את השן הולכים וקטנים, וכנראה שהאופציה הסבירה ביותר היא לעקור את השן.

אם כבר הגענו לעקירת שן, האם קיימים סיבוכים?

בהחלט יכולים להיות סיבוכים בעקירת שן. אם מדובר בשן קדמית אז החסרון הוא בעיקר אסתטי, אך אם באזור אחורי, יכולים להיות סיבוכים בתפקוד הלעיסה ותזוזת השיניים שנותרו ליד העקירה – ומתוך כך הפרעה וכאבים. לכן לאחר עקירה כדאי ורצוי לבצע גשר וכתר לשחזור ושיקום השן שנעקרה. ניתן לשחזר שן שנעקרה גם על ידי שתל, אך זו שיטה עם זמן טיפול ארוך ועלות גבוהה יותר.

לסיכום, מומלץ לשמור על השיניים שלנו בצורה מתמידה, ולבצע בדיקות שגרתיות אצל רופא השיניים. במידה ורופא השיניים מאבחן בעיה המצריכה טיפול, אין לחכות עם הטיפול, ואין להתפשר על השיטה הזולה של עקירת השיניים, שכן זו עלולה לגרום לבעיות נוספות.