עששת

מהם הסימפטומים של עששת?

עששת היא מחלת חניכיים נפוצה שעלולה להוביל לנזק משמעותי לשיניים. המחלה נגרמת על ידי חיידקים המצטברים בחלל הפה ומתפרקים על פני השיניים, תוך יצירת חומצה שפוגעת באמייל.

הסימפטומים של עששת יכולים לכלול:

• כתמים לבנים או חומים על השיניים: אלו הם הסימנים הראשונים של עששת.
  • רגישות לחום, קור או מתוק: תחושת כאב או אי נוחות בשיניים בעת אכילת או שתיית מאכלים ומשקאות קרים, חמים או מתוקים.
  • כאבים בשיניים: כאבים עזים בשיניים, במיוחד בעת לעיסה.
  • חורים בשיניים: נזקים משמעותיים יותר לאמייל השן, הגורמים להיווצרות חורים בשיניים.
  • נפיחות או דימום בחניכיים: סימן לכך שהעששת התקדמה ופגעה גם בחניכיים.
  • ריח רע מהפה: ריח רע מהפה יכול להיגרם כתוצאה מהצטברות חיידקים וחומרים רעילים בחלל הפה.

טיפול בעששת:

הטיפול בעששת תלוי בחומרת המחלה. במקרים קלים, ניתן לטפל בעששת באמצעות צחצוח שיניים יסודי ותזונה נכונה. במקרים חמורים יותר, ייתכן שתצטרכו לעבור טיפולי שיניים מקצועיים, כגון:

• סתימות: סתימות הן חומר מיוחד שמוכנס לתוך החור בשן כדי למלא אותו ולמנוע התקדמות העששת.
  • הלבנת שיניים: הלבנת שיניים יכולה להסיר כתמים שנגרמו כתוצאה מעששת.
  • כתרים: כתרים הם כיסויים מלאכותיים שמונחים על גבי השן הפגועה.
  • עקירות: במקרים חמורים מאוד, ייתכן שתצטרכו לעבור עקירה של השן הפגועה.

מניעת עששת:

הדרך הטובה ביותר למנוע עששת היא לשמור על היגיינת פה נכונה. הקפידו לצחצח את שיניים פעמיים ביום, להשתמש בחוט דנטלי באופן קבוע ולעבור בדיקות תקופתיות אצל רופא שיניים.

למה חשוב לעבור בדיקות תקופתיות אצל רופא שיניים?

בדיקות תקופתיות אצל רופא השיניים הן חיוניות לאבחון מוקדם של עששת ומחלות חניכיים אחרות. גילוי מוקדם של עששת מאפשר טיפול קל ופשוט יותר, ובכך מונע סיבוכים חמורים יותר, כמו אובדן שיניים.

במהלך הבדיקה, רופא השיניים יבדוק את השיניים, החניכיים והרקמות הרכות בפה. הוא יבחן אם יש סימנים לעששת, דלקת חניכיים או מחלות אחרות.

מומלץ להגיע לבדיקה תקופתית אצל רופא השיניים אחת לחצי שנה. במקרים מסוימים, ייתכן שתצטרכו להגיע בתדירות גבוהה יותר, בהתאם למצב בריאות הפה שלכם.

לפרטים נוספים ולקבלת טיפול מקצועי, ניתן לפנות למרפאת השיניים ד"ר ותד אלכסנדרה ומחמד בפרדס חנה. המרפאה מציעה מגוון רחב של טיפולי שיניים, כולל טיפולים לעששת.