רגישות בשיניים

כיצד לטפל בשיניים רגישות?

רגישות בשיניים היא תופעה נפוצה הגורמת לכאב חד וקצר בתגובה לגירויים שונים, כמו מזון או משקה חם או קר, אוויר קר, צחצוח שיניים ואפילו מים קרים.

הגורמים לרגישות בשיניים:

• נסיגת חניכיים: החניכיים נסוגות וחושפות את שורש השן, שאינו מוגן על ידי אמייל.
  • שחיקה של אמייל: שחיקה של שכבת האמייל החיצונית חושפת את הדנטין, הרקמה הפנימית הרגישה של השן.
  • טיפולי שיניים: טיפולי שיניים מסוימים, כמו הלבנת שיניים או סתימות, יכולים להוביל לרגישות זמנית.
  • מחלות חניכיים: מחלות חניכיים יכולות לפגוע בחניכיים ולחשוף את שורש השן.
  • גורמים נוספים: נטילת תרופות מסוימות, חריקת שיניים, גיל מבוגר, הריון.

טיפולים לרגישות בשיניים:

• משחות שיניים מיוחדות: משחות שיניים המכילות פלואוריד או חומרים אחרים המרדימים את העצבים בדנטין. ניתן למצוא משחות שיניים אלו ללא מרשם בבית מרקחת, או לקבל מרשם מרופא השיניים עבור משחות חזקות יותר.
  • טיפולי שיניים: טיפולי שיניים כמו לייזר או איטום חריצים יכולים להפחית את הרגישות. טיפולי לייזר פועלים על ידי איטום תעלות הדנטין, וטיפולי איטום חריצים פועלים על ידי מילוי חריצים קטנים בשיניים וחסימת גירויים.
  • תרופות: במקרים חמורים, ייתכן שרופא השיניים ירשום תרופות מרשם, כמו משככי כאבים או תרופות נוגדות דלקת.

טיפים למניעת רגישות בשיניים:

• צחצוח שיניים נכון: צחצוח שיניים פעמיים ביום עם מברשת שיניים רכה ומשחת שיניים המכילה פלואוריד. חשוב לצחצח בעדינות ולשים לב לאזורים רגישים.
  • שימוש בחוט דנטלי: שימוש בחוט דנטלי פעם ביום כדי להסיר רובד חיידקים בין השיניים. רובד חיידקים עלול להוביל לעששת ולנסיגת חניכיים, שגורמים לרגישות בשיניים.
  • תזונה נכונה: הימנעות ממזון ומשקאות חומציים או מתוקים. מזונות ומשקאות אלו יכולים לשחוק את האמייל ולהוביל לרגישות בשיניים.
  • ביקורים קבועים אצל רופא השיניים: ביקורים קבועים אצל רופא השיניים לבדיקה וניקוי. רופא השיניים יכול לאבחן ולטפל בגורמים לרגישות בשיניים, כמו עששת, מחלות חניכיים או שחיקת אמייל.

טיפים נוספים:

• השתמשו במברשת שיניים רכה: מברשת שיניים קשה עלולה לשחוק את האמייל ולהחמיר את הרגישות.
  • הימנעו מלחיצה חזקה בזמן צחצוח: לחץ חזק עלול לפגוע בחניכיים ובשורשי השיניים.
  • השתמשו במים פושרים: מים קרים עלולים להגביר את הרגישות.
  • הימנעו ממאכלים ומשקאות קיצוניים: הימנעו ממזון ומשקאות חמים או קרים מאוד, חומציים או מתוקים.
  • השתמשו בקשית: השתמשו בקשית בעת שתיית משקאות קרים או חמים כדי להימנע ממגע ישיר עם השיניים.
  • השתמשו במוצרים המכילים פלואוריד.

טיפול בשיניים רגישות חשוב לא רק להקלה על הכאב, אלא גם לשמירה על בריאות הפה. מרפאת השיניים "ד"ר ותד אלכסנדרה ומחמד" בפרדס חנה מתמחה בטיפול בשיניים רגישות. צוות המרפאה מנוסה ומיומן בטיפול בבעיות רפואיות שונות, כולל רגישות בשיניים. מוזמנים לפנות אלינו ונשמח להזמין אתכם לפגישת ייעוץ.