טיפול במחלות חניכיים באמצעות לייזר

25% אחוז מהאוכלוסיה סובלים ממחלות חניכיים. תופעות המחלה נעות בין דימום, נפיחות ואדמומיות בחניכיים, ריח פה, פתיחת מרווחים בין השיניים, ניידות שיניים ואובדן שיניים.

מה גורם למחלת חניכיים?

הגורמים העיקריים למחלת חניכיים הם החיידקים המצויים ברובד המצטבר על גבי השיניים. החיידקים מפרישים רעלנים היוצרים תגובה דלקתית אשר גורמת להיפרדות החניכיים מהשן, תוך כדי שהיא יוצרת כיסים בחניכיים ובכך העצם התומכת בשיניים נסוגה.

ככל שלא מטפלים בבעיה, מחלת החניכיים מתגברת והחיידקים מתפשטים דרך כלי הדם לאזורים אחרים בגוף.

כיצד מטפלים במחלת חניכיים?

ניתן לטפל בשיטות מסורתיות כגון הקצעת שורשים, שזה ניקוי עמוק של החניכיים.

במרפאת ד"ר ותד אנו משתמשים בשיטה חדשנית לניקוי עמוק של החניכיים באמצעות לייזר. השיטה הוכיחה את עצמה כמועילה ביותר בטיפול במחלות חניכיים במהלך ניקוי עמוק.

במידה והטיפול אינו גורם להטבה, רופא שיניים מומחה למחלות חניכיים ימליץ לבצע ניתוח חניכיים, על מנת לצמצם את עומק הכיסים והשתלת עצם.

איך מתבצע טיפול במחלת חניכיים באמצעות לייזר?

רופא השיניים ישתמש בלייזר כדי להסיר לחלוטין את רקמת החניכיים המודלקת והנגועה המקיפה את השיניים. בנוסף משתמש בסדרה של מכשירים דנטליים כדי לנקות פיזית את הרובד והאבנית מתחת לקו החניכיים ולהבטיח שכל משטחי השן והשורש נקיים מנקודות בהן חיידקים יכולים להתעכב.

מה קורה לאחר הטיפול בלייזר?

לאחר ביצוע ההליך, המטופל יישלח הביתה עם הנחיות למעקב אחר תהליך הריפוי בביתו בין הביקורים. הרקמה שהוסרה בלייזר תתחדש במהלך תקופת ריפוי זו.

מה יתרונות הטיפול באמצעות לייזר במחלות חניכיים?

השימוש בלייזר הוא הרבה פחות פולשני, ולמרות שהוא עשוי להישמע מאיים, בשימוש נכון הוא למעשה גורם פחות כאב למטופל.

שיטה זו הוכחה כמועדפת הן בקרב רופאי השיניים והן בקרב מטופלים, שכן היא מפחיתה את הזמן בכיסא והוכחה כבעלת תקופת החלמה/החלמה מהירה יותר מאשר אבנית והקצעת שורשים מסורתית.

ד"ר אלכסנדרה ותד הוא רופאת שיניים בעלת ניסיון עשיר בטיפול במחלות חניכיים

אנו מזמינים אתכם ליצור איתנו קשר לקביעת ייעוץ, על מנת שתוכלו לקבל את כל המידע הרפואי המתאים למצבכם.

מאמרים